Örjan Abrahamsson i DN recenserar Austers Invisible och tycker att den är bra. Prosan ”skimrar”. Ett så skimrande förutsägbart och felaktigt omdöme. Han refererar också till den New Yorkerartikel av James Wood jag länkade till för ett tag sedan och skriver att ”man lider nästan med Wood som tycks ha läst vartenda Austerbok”. Lid med mig också Örjan. Varför lider han inte själv? Har han inte läst alla? Så många är de inte. Invisible är skaplig, inte mer än så. Den är något bättre än Austers senare, märkligt ofärdiga romaner, men bra kan väl ingen kalla den?
Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.
…johns antikvariat säljer böcker av bästa sort på torget i Simrishamn och i Fågeltofta gamla skola.
Antikvariatet i Fågeltofta är öppet varje dag från midsommar till mitten av augusti.
- Tom Cruise skänker tårtor - bokhandlaren gör tummen upp.
- Julöppet i Fågeltofta
- Jul med Kate och Pee-wee
- Decemberöppet
- Ben Elton har skrivit en självbiografi - den borde vi läsa
- Årets utställning i Fågeltofta handlar om filmaffischer
- Julpussel
- Nyårslöften
- Nadal och del Potro spelar fantomtennis i Wimbledon. Jag är i Ystad.
- Bankkris och polsk skön, nytt för i dag
Lämna en kommentar