Jaha, Davis Cup-matchen mellan Sverige och Serbien kommer att spelas inomhus i Halmstad. Jag hade hoppats på grus i Ystad. Dagen efter beskedet meddelar Joachim Pim-Pim Johansson att han slutar spela tennis. Hur tänker den människan? Hur kommunicerar han? Läs hans märkliga förklaringar här i Svenska Dagbladet. För den som inte vet så kan jag berätta att han varit skadad länge, t o m lagt av, men gjort comeback. I Davis Cup-matchen mot Ryssland spelade han bra och vann en viktig match mot mycket kvalificerat motstånd. I år skulle han tillbaka till världseliten. Thomas Enquist, DC-kapten säger på Svenska Tennisförbundets hemsida ”att en snabb hardcourtbana inomhus maximerar våra chanser att vinna den här svåra kvartsfinalen mot Serbien.” Då måste han mena Joachim Johansson, som egentligen bara är konkurrenskraftig på detta underlag. Och så går killen och pensionerar sig dagen efter beslutet. Ytterst märkligt. Serbiens etta, och kanske blivande världsetta, Novak Djokovic är bättre på snabbt underlag än långsamt grus, så han är nog glad att Sverige väljer bakvänt och spelar inomhus i högsommaren.
Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.
…johns antikvariat säljer böcker av bästa sort på torget i Simrishamn och i Fågeltofta gamla skola.
Antikvariatet i Fågeltofta är öppet varje dag från midsommar till mitten av augusti.
- Tom Cruise skänker tårtor - bokhandlaren gör tummen upp.
- Julöppet i Fågeltofta
- Jul med Kate och Pee-wee
- Decemberöppet
- Ben Elton har skrivit en självbiografi - den borde vi läsa
- Årets utställning i Fågeltofta handlar om filmaffischer
- Julpussel
- Nyårslöften
- Nadal och del Potro spelar fantomtennis i Wimbledon. Jag är i Ystad.
- Bankkris och polsk skön, nytt för i dag
Lämna en kommentar