Charles Duke, en av de tolv astronauter som gått på månens yta var på besök i Stockholm idag, i anslutning till Tekniska museets stora rymdutställning: Nasa – A Human Adventure. Honom missade jag. Men för några år sedan läste jag en mycket bra bok om det amerikanska månäventyret som heter Moon Dust – In Search of the Men Who Fell to Earth, skriven av den brittiske journalisten Andrew Smith. Han söker upp de månvandrare som fortfarande är i livet och ställer den givna frågan: Hur kändes det? Den frågan fick säkert Charles Duke idag också. Läs intervju med honom i DN.
Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.
…johns antikvariat säljer böcker av bästa sort på torget i Simrishamn och i Fågeltofta gamla skola.
Antikvariatet i Fågeltofta är öppet varje dag från midsommar till mitten av augusti.
- Tom Cruise skänker tårtor - bokhandlaren gör tummen upp.
- Julöppet i Fågeltofta
- Jul med Kate och Pee-wee
- Decemberöppet
- Ben Elton har skrivit en självbiografi - den borde vi läsa
- Årets utställning i Fågeltofta handlar om filmaffischer
- Julpussel
- Nyårslöften
- Nadal och del Potro spelar fantomtennis i Wimbledon. Jag är i Ystad.
- Bankkris och polsk skön, nytt för i dag
Lämna en kommentar